2019 by JAD

  • Etsy-icon
  • Instagram - Black Circle
  • Facebook - Black Circle
  • Pinterest - Black Circle

      Malta - info@jad-jewellery.com - +356 - 99652517 English and Italian +356-99781258 Italian and Spanish

Find the Door Malta - 27 Triq Il Tramuntana - Birgu - Malta

JAD

Wednesday, January 25, 2017

One side of our work is easy - in an emotional way - Easy JAD , with cotton, plastic, colors. This, instead, is the most conceptual JAD side, and these are two of the pieces I love more.

 

The pendant is inspired by the work of the Japanese-Italian sculptor Kengiro Azuma. The ring was born after visiting Tudela and Cap de Creus, a fantastic natural site in Spain where you can really feel the breath of time. It's a lost wax elaboration of a rock.

 

The pendant was stolen from the owner's house, so we made a second one for her. The ring is still adorning the finger of a beautiful Italian woman.

 

 

 

Una parte del nostro lavoro è facile - in senso emozionale - Easy JAD, con i cotoni, la plastica, i colori. Questo, invece è il lato più concettuale di JAD e questi sono due dei pezzi che amo di più.

 

Il pendente è ispirato al lavoro dello scultore giapponese, naturalizzato italiano, Kengiro Azuma. L'anello è nato dopo un viaggio in Spagna, a Cap de Creus e Tudela, una splendida riserva naturale dove si averte davvero il respiro del tempo. E' l'elaborazione a cera persa di una pietra di Tudela.

 

Il pendente è stato rubato dalla casa della proprietaria, così ne abbiamo fatto un secondo per lei. L'anello orna ancora la mano di una signora italiana.

Please reload

       Recent Posts

Tuesday, May 7, 2019

Saturday, December 8, 2018

Tuesday, November 27, 2018

Please reload

           Search By Tags